2010年12月2日 星期四

轉載 禱告 I Pray & 經文

轉載  禱告 I Pray & 經文

讚美之泉作品,製成了一個很簡單的movie,可以用作默想。
(新加入了歌詞如下) 詩集:讚美之泉 10 - 單單只為你,6 曲、詞:鄭楷

禱告,因為我渺小; 禱告,因為我知道我需要明暸,你心意對我重要。
禱告,已假裝不了; 禱告,因為你的愛我需要; 你關懷,我走過的你都明白。
有些事我只想要對你說,因你比任何人都愛我; 痛苦從眼中流下,我知道你為我擦。
在早晨我也要來對你說,主耶穌今天我為你活; 所需要的力量你天天賜給我,
你恩典夠我用。

<  經文  > 
詩篇  86:6    Psalms  86 : 6
耶和華啊,求你留心聽我的禱告,垂聽我懇求的聲音。
Give ear, O LORD, unto my prayer; and attend to the voice of my supplications.

耶利米書   29 : 12    Jeremiah  29 : 12
29:12 你們要呼求我,禱告我,我就應允你們。
Then shall ye call upon me, and ye shall go and pray unto me, and I will hearken unto you.

腓立比書  4 : 6    Ephilippians  4 :  6
4:6 應當一無罣慮,只要凡事藉著禱告、祈求,和感謝,將你們所要的告訴 神。
Be careful for nothing; but in every thing by prayer and supplication with thanksgiving let your requests be made known unto God.

羅馬書  8 : 26    Romans  8 : 26
8:26 況且我們的軟弱有聖靈幫助,我們本不曉得當怎樣禱告,只是聖靈親自用說不出來的歎息替我們禱告。
Likewise the Spirit also helpeth our infirmities: for we know not what we should pray for as we ought: but the Spirit itself maketh intercession for us with groanings which cannot be uttered.
提摩太前書  2 : 1 1    Timothy   2 : 1
2:1 我勸你,第一要為萬人懇求、禱告、代求、祝謝;
I exhort therefore, that, first of all, supplications, prayers, intercessions, and giving of thanks, be made for all men; exhort: or, desire

羅馬書  12 : 12    Romans  12 : 12
12:12 在指望中要喜樂,在患難中要忍耐,禱告要恆切。
Rejoicing in hope; patient in tribulation; continuing instant in prayer;

弗所書  6 : 18    Ephesians  6 : 18
6:18 靠著聖靈,隨時多方禱告祈求;並要在此儆醒不倦,為眾聖徒祈求,
Praying always with all prayer and supplication in the Spirit, and watching thereunto with all perseverance and supplication for all saints;

提摩太後書  2 : 22    Timothy   2 : 22
2:22 你要逃避少年的私慾,同那清心禱告主的人追求公義、信德、仁愛、和平。
Flee also youthful lusts: but follow righteousness, faith, charity, peace, with them that call on the Lord out of a pure heart.

雅各書  5 : 13    James  5 : 13
5:13 你們中間有受苦的呢,他就該禱告;有喜樂的呢,他就該歌頌。
Is any among you afflicted? let him pray. Is any merry? let him sing psalms.

馬可福音  11 : 24    Mark  11 : 24
11:24 所以我告訴你們,凡你們禱告祈求的,無論是甚麼,只要信是得著的,就必得著。
Therefore I say unto you, What things soever ye desire, when ye pray, believe that ye receive them , and ye shall have them .

彼得前書  4 : 7    1  Peter  4 : 7
4:7 萬物的結局近了。所以,你們要謹慎自守,儆醒禱告。
But the end of all things is at hand: be ye therefore sober, and watch unto prayer.

羅馬書  1 : 10    Romans  1 : 10
1:10 在禱告之間常常懇求,或者照 神的旨意,終能得平坦的道路往你們那裡去。
Making request, if by any means now at length I might have a prosperous journey by the will of God to come unto you.

詩篇  6 : 9    Psalms  6 : 9
6:9 耶和華聽了我的懇求;耶和華必收納我的禱告。
The LORD hath heard my supplication; the LORD will receive my prayer.

沒有留言:

張貼留言